Το χειμώνα ο Ευριπίδης παίζεται αλλιώς

Ο Ευριπίδης λιγάκι πιο «αλλαγμένος» και ιδωμένος μέσα από μία διαφορετική ματιά. Όπως είναι οι τρεις παραστάσεις, βασισμένες σε αρχαίες τραγωδίες του μεγάλου τραγικού ποιητή σε που παρουσιάζονται κλειστό χώρο.

«Τρωάδες σήμερα»: Με αφορμή τα τριάντα χρόνια ζωής του Οδού Κεφαλληνίας, η Μπέτυ Αρβανίτη διηγείται και πάλι στα χέρια της πρώτης σκηνοθέτριάς της στο χώρο, της Ρούλας Πατεράκη. Η δεύτερη σκηνοθετεί την πρώτη σε μία παράσταση βασισμένη στις «Τρώαδες» του Ευριπίδη, που αγγίζει σύγχρονα θέματα, τα οποία αφορούν τον πόλεμο και τις τρομακτικές συνέπειές του, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο έργο του μεγάλου τραγικού ποιητή. (έως Κυριακή των Βαΐων)

«Phaedra(s)»: Αντλώντας έμπνευση από τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη και από τη «Φαίδρα» του Σενέκα, όπως επίσης και το «Φαίδρας έρως» της Σάρα Κέην, το «Ελίζαμπεθ Κοστέλο» του Τζ. Μ. Κουτσί και τα κείμενα του Καναδο-Λιβανέζου Ουασντί Μουαουάντο, ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι δημιουργεί μία παράσταση – πρόκληση για τον έρωτα, με ερμηνεύτρια την αξεπέραστη Ιζαμπέλ Ιπέρ. Η Γαλλίδα ηθοποιός θα ενσαρκώσει πολλές και διαφορετικές Φαίδρες μέσα από την ιστορία του θεάτρου και του κινηματογράφου: μεταμορφώνεται σε θεά, βασίλισσα, ιερή πόρνη, ερωτευμένη αυτόχειρα και ζωντανό είδωλο του αυτοκαταστροφικού πάθους. (20 – 22 Δεκεμβρίου, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών)

«Killing in the name of ____»: οι ATTACT παρουσιάζουν τον μύθο των Ατρειδών αλλιώς. Σε μία σύνθεση κειμένων από πέντε τραγωδίες (Η Ιφιγένεια στην Αυλίδα, Τρωάδες, Ορέστεια, Ηλέκτρα, Ελένη) και τον παρουσιάζουν μέσα από έναν μονόλογο. Στη σκηνή δημιουργείται μια αφήγηση ζωντανή, κομματιασμένη και ευέλικτη, που αντανακλά τη σύγχρονη ζωή, και προκαλεί τον θεατή να έρθει αντιμέτωπος με τα κομμάτια του εαυτού του. (έως 27 Δεκεμβρίου, Bios)