Thursday, April 18, 2024
spot_img
Homecinema newsΤο Βερολίνο άλλων εποχών ξαναζωντανεύει στο Ινστιτούτο Γκέτε

Το Βερολίνο άλλων εποχών ξαναζωντανεύει στο Ινστιτούτο Γκέτε

Η κινηματογραφική πρωτοπορία της Γερμανίας, μέσα από την πειραματική μουσική Ελλήνων και Γερμανών μουσικών.

Στο πλαίσιο του apropos documenta, ανοικτού πρότζεκτ που διοργανώνει το Ινστιτούτο Goethe και απαρτίζεται από προβολές ταινιών, ιστορικό υλικό, αναγνώσεις, συζητήσεις, συναυλίες και από τη δημιουργία ενός παραγωγικού αρχείου, οκτώ καλλιτέχνες της ελληνικής και βερολινέζικης πειραματικής μουσικής σκηνής δίνουν ήχο σε έργα της κινηματογραφικής πρωτοπορίας:

Πρόκειται για το ντούο «Sancho 003» σε μια από τις πρώτες κινηματογραφικές μεταφορές του «υλικού Κάρμεν» από τον Ernst Lubitsch, τον Μπιλ Κουλίγκας στο σημαντικότερο ίσως έργο της αβανγκάρντ της δεκαετίας του 1920, το «Βερολίνο, η συμφωνία της μεγαλούπολης» του Walther Ruttmann και οι Big Fat Lips, EOS Music Group, Caris Morikis, Stylianos Tziritas σε 10 αφηρημένα-πειραματικά φιλμ επίσης του Ruttmann

Αναλυτικότερα:

15/3/2017, 20:30

«Κάρμεν» (1918, 88´) του Eρνστ Λιούμπιτς, βασισμένη στη νουβέλα του Mεριμέ με πρωταγωνίστρια τη θρυλική σταρ του βωβού κινηματογράφου Πόλα Νέγκρι. Ο εβραϊκής καταγωγής Γερμανός Λιύμπιτς ο «πιο κομψός μάγος της οθόνης», όπως τον ονόμαζε ο Μπίλι Γουάιλντερ, έγινε παγκοσμίως γνωστός ως ο μαέστρος της κωμωδίας με ταινίες όπως To Be or Not To Be και Ninotchka που γύρισε αυτοεξόριστος στο Χόλυγουντ.
Και πώς θα μπορούσε να ηχεί σήμερα μια βωβή Κάρμεν των αρχών του 20ου αιώνα; Στην πρόκληση απαντά το ντούο «Sancho 003.»: Κώστας Παντέλης, ηλεκτρική κιθάρα και Φώτης Σιώτας, βιολί, βιόλα, φωνή Το ντούο δημιουργήθηκε το 2007 και συνεργάστηκε μέχρι τώρα με πολλά φεστιβάλ και διοργανώσεις μουσικής και media art στην Ελλάδα και την Κύπρο, μεταξύ άλλων και με το Φεστιβάλ Αθηνών. Έχει γράψει μουσική για διάφορες παραστάσεις θεάτρου και χορού και έχει εκδώσει 2 CD «We Buy Gold» και «Muzga».

16/3/2017, 20:30

Ο ζωγράφος και κινηματογραφιστής Walther Ruttmann (1887-1941) δημιούργησε με τις πειραματικές ταινίες του τα πρώτα έργα αφηρημένης animation. Η πρωτοποριακή του δουλειά διοχετεύτηκε και στις διαφημίσεις της δεκαετίας του 1920. Οι Big Fat Lips, EOS Music Group, Caris Morikis, Stylianos Tziritas μελοποιούν κάποια φιλμ που ο Ρούτμαν ονόμασε Opus 1, Opus 2 κ.ο.κ.… «Τα θεωρώ το άλφα και το ωμέγα της καλλιτεχνικής μου δουλειάς, γιατί μέσα απ’ αυτά έμαθα τη δουλειά του κινηματογράφου. Κατά βάθος η κινηματογραφική τέχνη μπορεί να αναχθεί στο παιχνίδι του φωτός πάνω στην οθόνη. Και κάτι ακόμα προστίθεται σ’ αυτό – η σπουδή του ρυθμού, η αλληλοδιαδοχή μαύρων και λευκών κηλίδων. Δικαίως το αφηρημένο φιλμ ονομάστηκε Μουσική του Φωτός.»

17.3.2017, 20:30

Βερολίνο, η συμφωνία της μεγαλούπολης (1927, 65’) του Βάλτερ Ρούτμαν

Το σημαντικότερο ίσως έργο της γερμανικής κινηματογραφικής πρωτοπορίας της δεκαετίας του 1920, ένα ριζοσπαστικό πείραμα του μοντάζ που αντλεί το υλικό του από τις εικόνες του Βερολίνου εκείνης της εποχής – εικόνες για απαλό crescendo, andante, για ήχους μεταλλικούς. Θα προβληθεί η κόπια που ανακαινίστηκε το 2007 στο Κινηματογραφικό Τμήμα του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Αρχείου. Η μουσική επένδυση γίνεται από τον Bill Kouligas ο οποίος δηλώνει ότι το Βερολίνο αποτελεί έμπνευση για εκείνον, ότι αυτό που τον τράβηξε στην πρωτεύουσα της Γερμανίας δεν είναι μόνον οι δυνατότητες που προσφέρει η πολιτιστική και μουσική σκηνή, αλλά και η «μεγαλούπολη» της πειραματικής πρωτοπορίας. Ο Kouligas γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, έπαιζε σε μπάντες πανκ και hardcore πριν τον κερδίσει η πειραματική ηλεκτρονική μουσική και το 2002 πήγε στο Λονδίνο όπου σπούδασε γραφιστικό design. Το 2009 εγκαταστάθηκε στο Βερολίνο απ’ όπου σήμερα διευθύνει το δικό του διεθνούς φήμης label PAN, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του οποίου διοργανώνει και events και εμφανίζεται και ο ίδιος ως μουσικός.

Info

15 Μαρτίου 2017
Στο Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16, Αθήνα, τηλ. 210 3661000. Είσοδος: ελεύθερη

Πηγή : Tospirto

 

RELATED ARTICLES

Most Popular

WE RECOMMENT FOR YOU