Thursday, April 25, 2024
spot_img
HomeUncategorizedΤι συμβαίνει με την ανανέωση της θητείας του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Φεστιβάλ...

Τι συμβαίνει με την ανανέωση της θητείας του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Φεστιβάλ Αθηνών

Λήγει στις 29 Απριλίου 2019.

Σε δύο μήνες, ήτοι στις 29 Απριλίου, λήγει η θητεία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ως καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και ουδείς γνωρίζει -μέχρι τη στιγμή που γράφτηκε το κείμενο αυτό- τι μέλλει γενέσθαι.
Στη συνέντευξη Τύπου που έλαβε χώρα στο Ωδείο Αθηνών για την ανακοίνωση του συνολικού προγράμματος του φεστιβάλ (θυμίζουμε πως το πρόγραμμα της Επιδαύρου είχε ανακοινωθεί πριν τα Χριστούγεννα) δεν έγινε γνωστό το αν τελικά θα ανανεωθεί.
Σε σχετική ερώτηση που του τέθηκε, για το αν γνωρίζει κάτι σχετικό, είπε: «Αυτό είναι θέμα της υπουργού Πολιτισμού. Εγώ ελπίζω μόνο στην απόφασή της να συνυπολογίσει το μέχρι τώρα έργο μου», ενώ παράλληλα εξέφρασε την -εύλογη- επιθυμία του ακόμη κι αν η θητεία του δεν ανανεωθεί, να παραταθεί ως τα μέσα Αυγούστου, οπότε και τελειώνει το φεστιβάλ Αθηνών. «Από αύριο, εγώ κι η ομάδα μου πρέπει να πιάσουμε δουλειά προκειμένου να φέρουμε εις πέρας το ανακοινωθέν πρόγραμμα. Αρα, θα ζητήσω να ανανεωθεί η θητεία μου μέχρι τον Αύγουστο, τουλάχιστον για να μην εκτεθούμε διεθνώς».

Ο Β. Θεοδωρόπουλος, πρωτύτερα είχε κάνει έναν σύντομο, αλλά πολύ περιεκτικό απολογισμό των μέχρι τώρα πεπραγμένων του. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Δέχτηκα αυτή τη θέση µε την πεποίθηση ότι ένας τέτοιος θεσµός µπορεί και πρέπει να συµβάλει µε τη δική του δηµιουργική πρόταση σε µια εποχή κρίσης σαν τη δική µας. Τρία χρόνια αργότερα, µετά από µια γοητευτική αλλά και περιπετειώδη διαδροµή και παρά τις αντίξοες συνθήκες του ελληνικού δηµοσίου και τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας μπορώ να καταθέσω µε ικανοποίηση ότι, πράγµατι, οι βασικοί στόχοι µας έχουν αρχίσει να γίνονται πραγµατικότητα µε ορατά αποτελέσµατα και σταδιακά µε µεγάλη αποδοχή από το κοινό, τους κριτικούς και τους δηµοσιογράφους:

Πρώτον, το Λύκειο Επιδαύρου, ο εκπαιδευτικός θεσµός που σχεδιάσαµε και υλοποιήσαµε σε συνεργασία µε το Τµήµα Θεατρικών Σπουδών στο Ναύπλιο του Πανεπιστηµίου Πελοποννήσου, στο οποίο η φοίτηση µάλιστα πιστοποιείται πλέον µε διδακτικές µονάδες ECTS.
Το Λύκειο όµως είναι µόνο µία, ίσως η πιο δυναµική, πτυχή της ευρύτερης πολιτικής µας για τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του φεστιβάλ. Ιδιαίτερα στην Επίδαυρο, θυµίζω ότι έχουµε εφαρµόσει µια σειρά ποικίλων δράσεων και εκτός του Λυκείου: «Εκπαιδεύοντας το κοινό στο αρχαίο δράµα», «Διάλογοι», «Εκπαιδεύοντας το διεθνές κοινό» αλλά και «Δηµιουργική απασχόληση για παιδιά», παράλληλα µε τις παραστάσεις στο Θέατρο της Επιδαύρου, που φέτος θα λειτουργήσει για τέταρτο συνεχόµενο καλοκαίρι.

Και στην Αθήνα όµως, εκτός των συζητήσεων µε τους διεθνείς σκηνοθέτες που γίνονται συστηµατικά µετά τις παραστάσεις, έχουν θεσµοθετηθεί µε επιτυχία κάποιες “πλατφόρµες” που δηµιουργούν υποδοµές σκέψης, ενθαρρύνουν τους νεότερους δηµιουργούς και ενισχύουν τη συλλογικότητα στον καλλιτεχνικό χώρο: η Ηµερίδα σε συνεργασία µε την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου & Παραστατικών Τεχνών, που φέτος θα είναι αφιερωµένη στη σύγχρονη κριτική και τις σχέσεις της µε τη νέα θεατρική αγορά, το Young Greek 3 Classics, σε συνεργασία µε το Ωδείο Αθηνών, που φέτος θα είναι αφιερωµένο στο τσέλο, η Ηµέρα Χορού, αυτή η πληθωρική πλατφόρµα συνάντησης γύρω από την τέχνη του χορού.

Δεύτερη τοµή που πραγµατοποιήσαµε είναι το «Άνοιγµα στην πόλη». Αυτή η ενότητα δράσεων µε χαρακτήρα site specific, που πραγµατοποιείται στην Αθήνα και στον Πειραιά µε την υποστήριξη του Athens Culture Net και του Δηµοτικού Θεάτρου Πειραιά αντίστοιχα, στόχο είχε, από τη στιγµή που εγκαινιάστηκε, το 2017, να επεκτείνει την εµβέλεια του Φεστιβάλ και εκτός των παραδοσιακών του τειχών.

Τρίτον, ήδη στην πρώτη µας προγραµµατική εµφάνιση, µιλούσαµε για την υποστήριξη του εγχώριου δηµιουργικού κεφαλαίου και των νεότερων δηµιουργών στο θέατρο και το χορό, κάτι που υλοποιήσαµε συνδυαστικά µε την ανάδειξη των πιο ζωντανών τάσεων από τον διεθνή χώρο µε έντονο το ενδιαφέρον για τις περιφερειακές κουλτούρες και ανερχόµενους καλλιτέχνες, που ο κόσµος γνώρισε χάρη στο Φεστιβάλ».

Αφού αναφέρθηκε στο πλούσιο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, ο Β. Θεοδωρόπουλος έκανε αναφορά και στα οικονομικά του φεστιβάλ: «Τα τρία αυτά χρόνια διαχειρίστηκα τον προϋπολογισµό του καλλιτεχνικού προγράµµατος χωρίς υπερβάσεις, που σηµαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηµατοδότηση ούτε αύξηση του προϋπολογισµού, παρότι βέβαια µια αύξηση είναι πάντα υπέρ του καλλιτεχνικού προγράµµατος. Σ’ αυτό συνέβαλαν οι δεκάδες συνεργασίες που έκλεισα µε ιδρύµατα, φορείς, οργανισµούς και ιδιώτες, που ανέλαβαν µόνοι τους το κόστος των παραγωγών τους. Επίσης, σηµαντικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των συµπαραγωγών, η αύξηση των θεατών και συνεπώς η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Το αποτέλεσµα σε οικονοµικό επίπεδο είναι ότι και τα τρία χρόνια της θητείας µου το φεστιβάλ είναι πλεονασµατικό. Το γνωρίζετε και από τους απολογισµούς που παρουσιάζουµε κάθε χρόνο».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στους συμβασιούχους «που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων του Φεστιβάλ, οι οποίοι δουλεύουν εδώ και δυο μήνες που έχει λήξει η σύμβασή τους απλήρωτοι, στηρίζοντας την υλοποίηση του καλλιτεχνικού έργου. Δεν τους το ζήτησα, το κάνουν από μόνοι τους. Χωρίς όλους αυτούς, δεν θα φτάναμε στη σημερινή παρουσίαση. Τους ευχαριστώ απ’ την καρδιά μου.»

Διαβάστε επίσης: Τι θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών – Όλο το πρόγραμμα

Πηγή : Tospirto

 

RELATED ARTICLES

Most Popular

WE RECOMMENT FOR YOU