WordPress database error: [Table 'ecinema_wp1.tds_plans' doesn't exist]
SELECT * FROM tds_plans

H Μαρία Παρασύρη «θαμμένη» στον τεράστιο βράχο του Skrow | e-cinema.gr
Tuesday, April 23, 2024
spot_img
HomeΘέατροH Μαρία Παρασύρη «θαμμένη» στον τεράστιο βράχο του Skrow

H Μαρία Παρασύρη «θαμμένη» στον τεράστιο βράχο του Skrow

Tο έργο του Μπέκετ σκηνοθετεί ο Θανάσης Δόβρης.

Τις ”Ευτυχισμένες Μέρες” του Σάμιουελ Μπέκετ σκηνοθετεί ο Θανάσης Δόβρης σε καινούργια μετάφραση του Μάνου Λαμπράκη, με την Μαρία Παρασύρη και τον Κώστα Κουτσολέλο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Μισοθαμμένη σε μια βραχώδη έρημη γη, τύμβο ή «πλατωνική» παγίδα η αντιφατική Γουίννυ ζει στο καθεστώς της συνεχούς ομιλίας που της έχει επιβάλει ένα κουδούνι και η ακίνητη σιωπή του άντρα της Γουίλυ. Ο μνημονικός λόγος, η μεταφυσική σιωπή και η ενασχόλησή της με τα αντικείμενα και τις λέξεις είναι μεταβατικά στάδια από τα οποία περνάει το εγώ για να φτάσει η στιγμή της λυτρωτικής εξαφάνισής του.

Εμείς μιλήσαμε με τη Μαρία Παρασύρη που ενσαρκώνει τον εμβληματικό ρόλο της Γουίννυ στην προσπάθειά μας να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για την παράσταση αυτή.

Τι σας γοητεύει στο συγκεκριμένο έργο;
Είναι ένα από τα πιο παράξενα έργα σε ολόκληρη την ιστορία του θεάτρου. Μια γυναίκα μισοθαμμένη σε έναν έρημο τόπο απευθύνει έναν ακατάπαυστο μονόλογο στον σύζυγό της, ο οποίος βρίσκεται κάπου εκεί κοντά της ανίκανος σχεδόν να μιλήσει. Ίσως οι τελευταίοι άνθρωποι πάνω στη γη. Ο επαναλαμβανόμενος μνημονικός λόγος της και η εμμονική ενασχόλησή της με τα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στην τσάντα της είναι ό,τι της έχει απομείνει για να περάσει την μέρα της. Είναι τα όπλα της ενάντια στη μοναξιά και τον θάνατο. Eίναι ένα αδιανόητο έργο, ένα τεράστιο ποίημα για την ανθρώπινη κατάσταση. Οι φιλοσοφικές του προεκτάσεις και αναφορές είναι πολλές. Όπως για παράδειγμα ο κυκλισμός της ιστορίας. Καμία αλλαγή ποτέ.Τα πράγματα μοιάζουν να μεταβάλλονται αλλά τίποτα καινούργιο δεν συμβαίνει ποτέ στον κόσμο.Όπως ακριβώς και η κατάσταση της Winnie που είναι καταδικασμένη σε ακινησία και στο να ξαναλέει κάθε μέρα την ιστορία της. Ο ρυθμός του κειμένου είναι συνταρακτικός. Στην αρχή στριφνός, πολύπλοκος και μετά καταιγιστικός, ορμητικός σαν ένα φυσικό φαινόμενο. Η μετάφραση του Μάνου Λαμπράκη νομίζω αποδίδει με έξοχο τρόπο το πνεύμα του Μπέκετ και την κίνηση της γλώσσας του.

Θα δούμε μία κλασική προσέγγισή του;
Νομίζω ότι η παράστασή μας διατηρεί όλες εκείνες τις ποιητικές δραματικές ποιότητες που έχουν χαρακτηρίσει το έργο κλασσικό. Σημαντικό στοιχείο της σκηνοθεσίας υπήρξε βέβαια ο φυσικός θεατρικός χώρος του skrow, αυτός ο απίστευτος βράχος, μέσα στον οποίο είναι ενσωματωμένοι η Winnie και ο Willie.

Τι είναι αυτό που θέλετε να πάρει στο κοινό από αυτήν την παράσταση;
Το κοινό θα θέλαμε ιδεατά να φύγει από την παράσταση έχοντας νιώσει και καταλάβει όσο γίνεται κάτι από την ποίηση του Σάμιουελ Μπέκετ.

Σκιαγραφήστε μας την Γουίνι. Πόσο σας άγγιξε ο χαρακτήρας αυτός;
O ίδιος ο Μπέκετ θέλοντας να την περιγράψει στην πολύ μεγάλη του ηθοποιό Billie Whitelaw, είπε ότι είναι ”ένα χάος, ένα οργανωμένο χάος. Λίγο τρελή, λίγο μανιακή”. Ποτέ δεν ολοκληρώνει κάτι, πάντα διακόπτεται από κάτι ή διακόπτει η ίδια το εαυτό της. Παρόλα αυτά δεν παραιτείται. Γνωρίζει πόσο δύσκολο είναι, αλλά με λύσσα κρατιέται από τις λέξεις και τα αντικείμενα και συνεχίζει.

«Να μιλάς για να μιλάς είναι μια λύτρωση»… Αληθεύει αυτό και πόσο ισχύει σήμερα;
Η φράση του Νοβάλις αποτελεί αναμφισβήτητα υλικό αναφοράς του Μπέκετ. Η Winnie μιλάει ακατάπαυστα χρησιμοποιώντας τις λέξεις για να σπάσει την εκκωφαντική σιωπή του τόπου μέσα στον οποίο είναι εγκλωβισμένη. Ο Μπέκετ κριτικάρει με έναν τρόπο εντελώς χιουμοριστικό τον ουμανισμό. Η σύγχρονη εποχή, η εποχή των ηλεκτρονικών κοινωνικών μέσων έχει υποβάλει με έναν τρόπο αυτή την πολυλογία. Συμβαίνει η προέκταση του εαυτού, τα κοινωνικά δίκτυα, να είναι μια διαρκής σχέση με τις λέξεις. Τις ασήμαντες ή τις πολύ σημαντικές.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Μάνος Λαμπράκης. Σκηνοθεσία: Θανάσης Δόβρης. Συνεργάτης Σκηνοθεσίας: Μαρία Αποστολακέα. Σχεδιασμός Φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας. Κοστούμια: Μάριος Ράμος. Μουσική: Νίκος Ντούνας Παίζουν: Μαρία Παρασύρη, Κώστας Κουτσολέλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Πρεμιέρα: Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019 στις 21:00. Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00. Διάρκεια: 100 λεπτά. Εισιτήριο: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό, μειωμένο, ομαδικό (για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων), 8 € ανέργων/ΑΜΕΑ. Διεύθυνση: Αρχελάου 5, Παγκράτι. Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. – 20:30 μ.μ.)

Πηγή : Tospirto

 

RELATED ARTICLES

Most Popular

WE RECOMMENT FOR YOU