Wednesday, May 1, 2024
spot_img
HomeΘέατροΟι γυναίκες «κρατούν» τα θεατρικά κλειδιά του φετινού καλοκαιριού!

Οι γυναίκες «κρατούν» τα θεατρικά κλειδιά του φετινού καλοκαιριού!

Το θέατρο επιλέγει να δίνει ολοένα και μεγαλύτερο βήμα σε γυναικείες φωνές δημιουργώντας έτσι έναν ευρύτερο πλουραλισμό σε οπτικές και γνώμες, μια επιλογή που δείχνει να ασπάζεται και το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου δίνει βήμα ευρέως σε νέους δημιουργούς και δή σε νέους σκηνοθέτες. Μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές προτάσεις κατατίθενται από σκηνοθέτιδες, κάποιες από τις οποίες, δοκιμάζονται σε νέα, για τις ίδιες, καλλιτεχνικά πεδία, ενώ κάποιες άλλες θα έχει την ευκαιρία να τις παρακολουθήσει για πρώτη φορά το ελληνικό κοινό.
Παγκοσμίως υπάρχουν ολοένα και περισσότερες φεμινιστικές φωνές που ενδιαφέρονται και επιχειρηματολογούν αναφορικά με την θέση της γυναίκας στις σύγχρονες, δυτικές και μη, κοινωνίες. Το θέατρο επιλέγει να δίνει ολοένα και μεγαλύτερο βήμα σε γυναικείες φωνές δημιουργώντας έτσι έναν ευρύτερο πλουραλισμό σε οπτικές και γνώμες, μια επιλογή που δείχνει να ασπάζεται και το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Η Έλενα Καρακούλη επιλέγει, στο «Himmelweg» του Χουάν Μαγιόρκα («Ο δρόμος για τον ουρανό»), να κινηθεί σε πολιτικο-κοινωνικό μονοπάτια και να μιλήσει για το σήμερα ιδωμένο μέσα από μια ιστορική συγκυρία και συγκεκριμένα, από τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης των Εβραίων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (Πειραιώς 260, 7-10 Ιουνίου). Η Βέρα Λάρδη μαζί με την Μαργαρίτα Καστρινού κινούνται επίσης σε έντονους κοινωνικούς προβληματισμούς και σκηνοθετούν το κείμενο που δημιούργησαν οι Β. Λάρδη με την Αλεξάνδρα Βασιλείου. Πρόκειται για το «A New Era (?)/Μια Νέα Εποχή (; )», ένα κείμενο που ασχολείται με τα ατομικά δικαιώματα των ανθρώπων σε αυτή την νέα εποχή που ζούμε και εν προκειμένω, των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας που επιθυμούν να ακουστεί η φωνή τους και να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματά τους. Μια βιωματική παράσταση, στην οποία οι συμμετέχοντες αποκτούν δραματουργικό ρόλο ύπαρξης (SIX D.O.G.S., 27-30 Ιουνίου). Σε ανάλογους προβληματισμούς δείχνει να κινείται και η παράσταση «Σαϊγκόν» που σκηνοθετεί η Caroline Guiela Nguyen. Η σκηνοθέτις, παιδί μεταναστών, έστησε μια παράσταση στην οποία μιλάει για χαμένες πατρίδες, τη μετανάστευση και την πολυπολιτισμικότητα. Μια θεματολογία που αποδεικνύεται εξαιρετικά επίκαιρη στη χώρα μας (Πειραιώς 260, 28-29 Ιουνίου). Η Susanne Kennedy επισκέπτεται το Φεστιβάλ Αθηνών με τους «Αυτόχειρες παρθένους» (βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη). Η Γερμανίδα σκηνοθέτρια επιλέγει να μιλήσει για τον πυρήνα της οικογένεια και την καταπίεση που ασκείται στους νέους ανθρώπους Μια παράσταση σε συμπαραγωγή της Münchner Kammerspiele και της Vὄlksbühne (Πειραιώς 260, 4-5 Ιουλίου).
Η Μικρή Επίδαυρος μοιάζει να γυναικοκρατείται φέτος. Οι σκηνοθέτιδες που παρουσιάζουν παραστάσεις τους αντλούν έμπνευση από την αρχαία Ελλάδα, αλλά και από πρωτόγονα και αιώνια πάθη, όπως είναι ο έρωτας. Η Σοφία Πάσχου σκηνοθετεί με το Patari Project την «Θεογονία-Ένα μεγάλο γλέντι» επιλέγοντας να μιλήσει, μέσα από την «Θεογονία» του Ησιόδου, για την γένεση του κόσμου και την γενεαλογία των θεών και του κόσμου. Μια παράσταση που θα κινηθεί στην οργιαστική διάθεση εορτών της αρχαιότητας, στο λίκνο του αρχαίου πολιτισμού και την μήτρα του θεάτρου, την Επίδαυρο (Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 5-6 Ιουλίου). Αλλά και η Έφη Θεοδώρου επέλεξε ένα έργο-ύμνο στον έρωτα, και συγκεκριμένα την «Φαίδρα» του Ρακίνα, απηχώντας ταυτόχρονα τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη στον οποίο και βασίζεται (Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 26-27 Ιουλίου). Η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί τις «Δαναΐδες» του Ανδρέα Κάλβου σε πρώτη διεθνή παραγωγή, σε μουσική της Μόνικα και λυρική ερμηνεία της Άρτεμης Μπόγρη. Μια ιδιαίτερη παράσταση στη Μικρή Επίδαυρο (Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 2-3 Αυγούστου). Και η Ελένη Ευθυμίου με τους Εν δυνάμει επιλέγει να μιλήσει για τον έρωτα, την αγάπη και το ένστικτο που μας οδηγεί σε αυτό σκηνοθετώντας τα «Ερωτευμένα άλογα» (Πειραιώς 260, 16-17 Ιουλίου).
Τέλος, η Επίδαυρος φέτος παρουσιάζει ένα άκρως ενδιαφέρον καλλιτεχνικό εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου με τρεις σκηνοθέτιδες να ενώνουν τις δυνάμεις τους οδηγούμενες σε μια ενιαία παράσταση, μέσα από τις ιδιαίτερες και αυτόνομες διαδρομές της καθεμίας. Η «Ορέστεια» του Αισχύλου μοιράστηκε στις Ιώ Βουλγαράκη, Λίλυ Μελεμέ και Γεωργία Μαυραγάνη, οι οποίες θα παρουσιάσουν στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, σε ενιαία παράσταση, ολόκληρη την αισχυλική τριλογία. (Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, 28-29 Ιουνίου). Μια πολυαναμενόμενη παράσταση που περιμένει να δει το κοινό.

Πηγή : Tospirto

RELATED ARTICLES

Most Popular

WE RECOMMENT FOR YOU