Home cinema news 39ο Φεστιβάλ Δράμας: Στην ταινία “Κύβος” του Αλέξανδρου Σκούρα ο Χρυσός Διόνυσος

39ο Φεστιβάλ Δράμας: Στην ταινία “Κύβος” του Αλέξανδρου Σκούρα ο Χρυσός Διόνυσος

0

Μια από τις δυναμικότερες διοργανώσεις έληξε πανηγυρικά το βράδυ του Σαββάτου στην πόλη των μικρομηκάδων.

Το φεστιβάλ, ολοκληρώθηκε σε κεφάτο και νεανικό κλίμα, με τους μικρομηκάδες να πλημμυρίζουν κάθε γωνιά της πόλης συζητώντας για ταινίες και μελλοντικά πρότζεκτ, επιβεβαιώνοντας απόλυτα τον χαρακτηρισμό της Δράμας ως πόλης των μικρομηκάδων. Ο αμερικάνος Μπόμπι Ρόθ, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του διεθνούς τμήματος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σε ολόκληρη αμερικανική προεδρική καμπάνια δεν άκουσα κανέναν υποψήφιο να λέει ούτε μία φορά την λέξη «πολιτισμός»: ζωγραφική, γράψιμο, χορός, μουσική και βέβαια σινεμά. Όλα δηλαδή όσα κάνουν την ζωή μας άξια να τη ζει κανείς. Κι όμως στην Ελλάδα της κρίσης, σε αυτήν εδώ την πόλη, οι Έλληνες ακόμα τοποθετούν στο προσκήνιο την ποίηση της οπτικοακουστικής τέχνης. Και τους χαιρετίζω γι’ αυτό…». Μας κολακεύουν τα λόγια του, αν και ούτε στις ελληνικές προεκλογικές καμπάνιες ακούμε συχνά την λέξη «πολιτισμός». Το μόνο σίγουρο είναι πως η Δράμα είναι μια ευτυχής περίπτωση πολιτιστικής αποκέντρωσης.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Λεοντάρη, ήταν εκεί: εκπρόσωποι του ΕΚΚ συνάντησαν τους νέους σκηνοθέτες, τους μίλησαν για τις δράσεις του Κέντρου και κυρίως τους έδωσαν να καταλάβουν πως ο φορέας είναι ανοιχτός γι’ αυτούς. «Θυμάμαι, όταν εμείς είμασταν νεαροί, το ΕΚΚ ήταν άβατο για μας. Φοβόμασταν ακόμα και να περάσουμε απ’ έξω. Ήταν οδυνηρό. Αυτό θέλουμε να αλλάξει», μας είπε ο Γ.Λεοντάρης. «Γιατί το ΕΚΚ υπάρχει για να βρίσκεται στην υπηρεσία των σκηνοθετών: να τους διευκολύνει». Επίσης, όπως ανακοίνωσε παρέα με την Ελισάβετ Χρονοπούλου, θα δημιουργηθεί σύντομα κι ένα θεματικό ΙΕΚ που θα καλύπτει τις τεχνικές ειδικότητες του σινεμά, σε συνεργασία με την ΕΤΕΚΤ (και σε επίβλεψη ΕΚΚ και ΕΤΕΚΕΤ).
Οι συζητήσεις άναψαν στο αίθριο του φεστιβάλ, με το θέμα του σεναρίου να πυροδοτεί διαφωνίες. Σύμφωνα με στοιχεία του κριτικού κινηματογράφου Κώστα Κωνσταντινίδη μόλις 5% περισσότεροι σκηνοθέτες αναθέτουν σε σεναριογράφους το σενάριο της μελλοντικής τους ταινίας και η «πρόοδος» αυτή σημειώθηκε μέσα σε 30 ολόκληρα χρόνια. Οι περισσότεροι μικρομηκάδες παραδέχτηκαν πως έγραψαν οι ίδιοι το σενάριό τους. Ο δε πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρος Κακαβάς ξεσπάθωσε: «το πρόβλημα του σεναρίου στην Ελλάδα είναι ένα: οι Έλληνες σκηνοθέτες. Αν συνεχίζουν να μην εμπιστεύονται ανθρώπους που γράφουν καλύτερα από εκείνους δεν υπάρχει ελπίδα».
Σε κάθε περίπτωση η επιμονή των μικρομηκάδων να γυρίζουν ταινίες σε ένα περιβάλλον που δεν ευνοεί το σινεμά (οι χρηματοδοτήσεις του ΕΚΚ και της ΕΡΤ μόλις τώρα ουσιαστικά επανεκκίνησαν) είναι θαυμαστή. Την εβδομάδα που πέρασε αποκάλυψαν τους τρόπους που επινοούν για να χρηματοδοτήσουν τις ταινίες τους: κάποιοι την έκαναν μόνοι τους, παρέα με τους φίλους τους με μηδέν λεφτά, άλλοι είχαν λίγες εκατοντάδες ευρώ που έφυγαν «για τον φωτισμό και τα σάντουιτς» και άλλοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν την ταινία τους με την σύνταξη του μπαμπά και με τα λεφτά που έβγαλε η μαμά πουλώντας κάτι λιόδεντρα. Αθάνατη Ελλάδα…

 

Σημειώνεται ότι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απένειμε και τρεις διακρίσεις ΚΙΝΗΤΡΑ στους εξής νέους κινηματογραφιστές: την Πολύμνια Παπαδοπούλου-Σαρδέλη (“Βύθισμα”), τον Γιάννη Συμβώνη (“Νηπενθές”) και τον Μιχάλη Δημητρίου (“Ευριπίδου 14”).Το ύψος κάθε βραβείου είναι 2.000€ και θα διατίθεται για την ενίσχυση της τεχνικής επεξεργασίας (post-production) του επόμενου κινηματογραφικού έργου μικρού μήκους του κάθε σκηνοθέτη.

 

ΠΗΓΗ :TOSPIRTO.NET