Friday, April 19, 2024
spot_img
HomeΘέατροΣυντευξη της Μαρία Ξανθοπουλίδου

Συντευξη της Μαρία Ξανθοπουλίδου

«Θα ήθελα να φύγει από το πλάνο η αγένεια».

Ένα πολυποίκιλο ρεπερτόριο με βασικό άξονα θεατρικές παραστάσεις αλλά και παράλληλες δράσεις μουσικής επιφυλάσσει για τη φετινή σεζόν η Β΄σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας της οποίας τη διεύθυνση αναλαμβάνει η Kart Productions, η σκηνοθέτις Μαρία Ξανθοπουλίδου και ο ηθοποιός Αλέξανδρος Μυλωνάς.

Εμείς μιλήσαμε με την Μαρία Ξανθοπουλίδου και μάθαμε τα πάντα για το φετινό πρόγραμμα, τα ρίσκα και τους στόχους της.

Μιλήστε μας για το φετινό πρόγραμμα

Φέτος ξεκινάμε με τρείς επαναλήψεις. Τις «Σύντομες Συνεντεύξεις με Απαίσιους Άντρες», Το «Τάπ Άουτ» και την «Παρέλαση». Επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με τις παραστάσεις που παίχτηκαν το λιγότερο χρονικό διάστημα πέρυσι και που είχαν και οι τρείς μια πολύ νεανική πνοή. Στη συνέχεια επιλέξαμε ένα από τα πιο σπουδαία έργα του σύγχρονου δραματολογίου «Ο Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ. Θυμάμαι στην ταινία, όταν ο Άλμπερτ Φίνει που κρατάει τον ρόλο του Σερ, του παλαίμαχου ηθοποιού- πλησιάζει έναν άνθρωπο που κάθεται αποσβολωμένος και κοιτά τα ερείπια του σπιτιού του που μόλις καταστράφηκε από τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς. Ο Σερ του δίνει ένα εισιτήριο και του λέει- στο θέατρο νομίζω πως μπορείς να βρεις ανακούφιση. Την ίδια περίοδο η Ελένη Μποζά θα ανεβάζει τη δική της παράσταση και χαιρόμαστε που επέλεξε να το κάνει στη Σκηνή μας. Και τη σκυτάλη σκηνοθετικά παίρνουν η Μαρία Πρωτόπαπα, η Χρύσα Καψούλη, ο Ηλίας Κουνέλας που θα φτιάξει μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση, η Αθηνά Κεφαλά με μια κωμωδία του Φευντώ που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο Άρης Τρουπάκης που με την Άννα Κουτσαφτίκη θα συνομιλήσουν μουσικά με τον Παπαδιαμάντη, η Ζωή Μυλωνά με την Σταυρούλα Κοντοπούλου που θα μας δώσουν μία γεύση από Μπέλ Επόκ. Και φυσικά εγκαινιάζουμε δύο μουσικούς κύκλους με σημαντικούς μουσικούς, που την καλλιτεχνική τους διεύθυνση έχει αναλάβει ο Θοδωρής Οικονόμου.

Πώς έγινε η επιλογή των παραστάσεων;
Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος ξεκινήσαμε να σκεφτόμαστε κάποιες θεματικές ενότητες και να χτίσουμε το πρόγραμμα βασιζόμενοι σε ένα τέτοιο μοντέλο. Στην πραγματικότητα όμως, και τις δύο χρονιές, αυτό που τελικά έγινε είναι πως βρεθήκαμε κάτω από την ίδια στέγη με ανθρώπους που εκτιμούμε τη δουλειά τους και με τους οποίους μπορούμε να συναντηθούμε και καλλιτεχνικά. Με ανθρώπους που απαντάμε περίπου με τον ίδιο τρόπο στην ερώτηση : γιατί αγαπάμε το θέατρο;

Ποιο είναι το φετινό στοίχημα;
Να έχουμε στο θέατρο ωραίες δουλειές. Να πάνε όσο καλύτερα γίνεται και καλλιτεχνικά και εισπρακτικά.

Πήρατε κάποιο ρίσκο φέτος;
Η Kart φέτος ετοιμάζεται να κάνει την παραγωγή εξ ολοκλήρου σε τέσσερις παραστάσεις. Ελπίζουμε να πάνε τα πράγματα καλά…

Πώς κρίνετε την πλούσια θεατρική παραγωγή των ημερών;
Είναι καλό πράγμα οι άνθρωποι να ασχολούνται με το θέατρο και τις τέχνες γενικότερα. Σήμερα για κάποιους λόγους- προφανείς κατά τη γνώμη μου- το έχουν ανάγκη περισσότερο από άλλοτε ή και μπορούν να είναι περισσότερο ελεύθεροι για να το εκφράσουν. Η προσπάθεια πρέπει να είναι να μην παρασυρόμαστε από την ευκολία και να θέλουμε πραγματικά κάτι να πούμε που να ενδιαφέρει κάποιους να το ακούσουν.

Εσείς σκηνοθετείτε την «Κυρία Ντάλαγουεη» της Βιρτζίνια Γούλφ. Τι σας γοήτευσε σ΄αυτό;
Η Βιρτζίνια Γούλφ υπήρξε ένα πολύ ιδιαίτερο πλάσμα- εκτός από μοναδική συγγραφέας. Σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες που έφτιαξε στα μυθιστορήματά της, είχαν πολύ έντονα τη δική της παρουσία. Με γοητεύει ιδιαίτερα αυτή η γυναίκα που τόλμησε να μιλήσει για το πού πραγματικά μπορεί να φτάσει μια γυναίκα ελεύθερη. Στην Κυρία Ντάλαγουεη περιγράφεται με καταπληκτική ευκρίνεια όλο το εσωτερικό σύμπαν του ανθρώπου που δε χωράει πουθενά.

Το γεγονός ότι έχετε αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση με τον Αλέξανδρο Μυλωνά και την Kart Productions, τι σημαίνει για εσάς σε επίπεδο δουλειάς;
Το χαιρόμαστε πάρα πολύ!! Υπάρχουν περίοδοι που είναι πολύ πιεστικά τα πράγματα, ας πούμε όταν πρέπει την ίδια στιγμή να συντονιστούν όλες οι παραγωγές του θεάτρου μαζί. Δεν μπορώ στον όδιο χρόνο να σκηνοθετήσω. Χρειάζεται μια μεγαλύτερη οργάνωση στα πράγματα πια. Επίσης υπάρχει και μια μεγαλύτερη ευθύνη. Έχουμε την τύχη άλλωστε να βρισκόμαστε σε μια ιστορική σκηνή που το κοινό αγκαλιάζει εδώ και πολλά χρόνια και από την οποία έχει περάσει όλο το ελληνικό θέατρο. Πρέπει με τους συνεργάτες μας να καταφέρουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό κάτι γερό.

Πόσο σας δυσκολεύει η επικρατούσα κρίση;
Πάρα πολύ. Αν σκεφτείτε πόσο έχουν πέσει οι τιμές των εισιτηρίων, σχεδόν το να πας θέατρο είναι το ίδιο με το να πας σινεμά. Και χάρηκα ιδιαιτέρως που το Υπουργείο Πολιτισμού μοίρασε σε πολλές ομάδες τα χρήματα των επιχορηγήσεων που είχε να διαχειριστεί. Για αρκετούς ανθρώπους που παλεύουν σκληρά, παρόλο που τα ποσά που δόθηκαν δεν ήταν μεγάλα, θα είναι μια σημαντική βοήθεια.

Τι θα θέλατε να αλλάξετε σήμερα στο πολιτιστικό τοπίο;
Τίποτα. Από τα πάντα κάτι μαθαίνουμε και κάτι παθαίνουμε- και τα δύο κέρδος είναι. Αλλά για να πάω και λίγο πιο πέρα από τη διπλωματική απάντηση: Θα ήθελα να φύγει από το πλάνο η αγένεια, σίγουρα η τέχνη τουλάχιστον, μπορεί να κάνει και χωρίς αυτήν.

Πηγή: Tospirto

RELATED ARTICLES

Most Popular

WE RECOMMENT FOR YOU