Συντευξη για ενα ραδιοφωνικό θεατρικό στο Τρίτο Πρόγραμμα

όφειλαν να συμβιβαστούν με την ιδέα ότι το δράμα τους, δεν θα λυθεί ποτέ, παρά θα μείνει για πάντα εκεί, βασανιστικά άλυτο.

Ποια φράση του έργου που έχετε γράψει είναι η αγαπημένη σας;
Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση! Ίσως το εξής απόσπασμα: «…θα πρέπει να σκεφτείτε ότι μόνο η λογική σώζει! Το συναίσθημα εξαπατά. Και μετά εξασθενεί. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος για να το εμπιστεύεστε. Αντίθετα, η λογική είναι ο μόνος δρόμος που επιτρέπει στον άνθρωπο να κατακτήσει την αμεριμνησία». Κατά κανόνα όμως, οι αγαπημένες φράσεις των συγγραφέων είναι εκείνες για τις οποίες πιστεύουν ότι με το να τις γράψουν (και να μην τις σβήσουν μετά) έχουν καταφέρει μια προσωπική αυθυπέρβαση. Και συνήθως, είναι οι πιο κουτές φράσεις σε ένα κείμενο. Έτσι, λοιπόν και στη δική μου περίπτωση, η αγαπημένη μου φράση σε αυτό το έργο είναι μια παρεμβολή-συμβιβασμός με ένα πολύ pop και κεφάτο στοιχείο: την διαβόητη πιο «γερμανική» ελληνική πρόταση «ρηχά είναι, μπείτε ρε!».

Είστε ικανοποιημένος που ανεβαίνει σε ραδιοφωνική μορφή;
Το έργο αυτό γράφτηκε για να παιχτεί σε θεατρική σκηνή. Το ότι θα ανέβει σε ραδιοφωνική μορφή ήταν για μένα η απρόσμενη εξέλιξη. Αν όμως κάποιος συγγραφέας δεν αφομοιώνει τις απρόσμενες εξελίξεις, τότε καλύτερα θα ήταν να μην επιμένει να προβάλει αυτήν την ιδιότητά του. Ένας συγγραφέας οφείλει να ενθουσιάζεται με τις απρόσμενες εξελίξεις. Ως εκ τούτου, λοιπόν, δηλώνω ενθουσιασμένος. Ταυτόχρονα όμως νιώθω και πολύ κολακευμένος, γιατί το Φεστιβάλ Αθηνών σημειώνει στην επίσημη σχετική αναφορά στα έντυπά του ότι: «το ραδιόφωνο προσφέρεται για την ανάδειξη του συγκεκριμένου έργου καθώς, μαζί με τις αμιγώς θεατρικές αρετές του, διαθέτει, επίσης, ιδιαίτερα επεξεργασμένη γλώσσα».

Πόσο καιρό το γράφατε;
Τρεις μήνες. Ωστόσο, υπήρξε μια πολύ μεγαλύτερη περίοδος «επώασης» και μελέτης, που κράτησε εννέα μήνες. Οπότε, η σωστή απάντηση θα ήταν ότι το έγραφα επί ένα χρόνο.

Ποια η μέχρι τώρα επαφή σας με το θέατρο και τον γραπτό λόγο;
Η επαφή μου με τον γραπτό λόγο είναι κυρίως καθημερινή. Αυτό συμβαίνει τα τελευταία είκοσι χρόνια που εργάζομαι ως δημοσιογράφος. Επίσης, έχω γράψει αρκετά μονόπρακτα και ένα ακόμη θεατρικό έργο (μεγάλου μάλλον μεγέθους) που παρουσιάστηκε από την ομάδα direct(or)cult των Τάσου Πυργιέρη και Δήμητρας Τάμπαση, στο πρότζεκτ «Ανοικτή Πλατφόρμα», του Εθνικού Θεάτρου, τον Μάιο του 2015.

Θα είναι εύκολο πιστεύετε να το ακούσετε με ηρεμία το βράδυ που θα παιχτεί στο ραδιόφωνο για πρώτη φορά;
Πιστεύω ότι θα έχω κάποιο τρακ, αλλά δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να το εκτιμήσω για να το περιγράψω με ακρίβεια! Εύχομαι όμως το Τρίτο Πρόγραμμα να αναμεταδώσει το έργο πολλές φορές ακόμα σε επανάληψη –ει δυνατόν και άπειρες- ώστε, ήρεμος πια με τον καιρό, μαζί με τους φανατικούς ακροατές του Τρίτου, να το μάθουμε όλο απέξω σαν να ήταν μια αγαπημένη άρια.

*Οι θεατές έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στις 16 Ιουνίου τη διαδικασία ηχογράφησης μίας παράστασης για το ραδιόφωνο.Η ηχογράφηση θα μεταδοθεί στις 2 Ιουλίου, στις 22:00 το βράδυ από το Τρίτο Πρόγραμμα.

Πηγή : Tospirto