Συντευξη της μρτως γκονη

Η νεαρή ηθοποιός παίζει σε διπλό θεατρικό… ταμπλό τη φετινή σεζόν.

«Αποφάσισα να ασχοληθώ με το θέατρο γιατί ήθελα να ζήσω όσο περισσότερες ζωές προλάβω, στη μία που μας έχει χαριστεί» λέει η ταλαντούχα και ανερχόμενη ηθοποιός Μυρτώ Γκόνη, που για τις απαιτήσεις του ρόλου της «Σαλώμης» του Όσκαρ Ουάιλντ που ενσαρκώνει στο θεάτρο Αλφα Ιδέα, θυσίασε ακόμη και τα μακριά μαλλιά της. Η νεαρή ηθοποιός την περίοδο αυτή πρωταγωνιστεί και στο έργο «Η Αγάπη άργησε μια μέρα» δίνοντας μία εξαιρετική ερμηνεία.

Τη σκηνοθεσία της Σαλώμης υπογράφει η Λίλλυ Μελεμέ, δασκάλα της στη σχολή θεάτρου «που ήρθε στη ζωή μου για να πραγματοποιήσει τα πιο τρελά μου όνειρα» δηλώνει η νεαρή ηθοποιός. Βέβαια, δεν ξεχνά να υπογραμμίσει την απέραντη ευγνωμοσύνη και τον σεβασμό που νιώθει για αυτήν τη «γυναίκα που παλεύει καθημερινά να κάνει θέατρο στην Αθήνα του 2018, με θάρρος και πολύ προσωπικό μόχθο, παίρνοντας το ρίσκο να προσφέρει ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους, όπως εγώ». Δεν είναι αυτή η πρώτη τους συνεργασία. Το 2014 την εμπιστεύτηκε και της έδωσε τον πρώτο ρόλο στη “Γέρμα” του Φ.Γ.Λόρκα. Και συμπληρώνει για τη δασκάλα της: «Λίγοι άνθρωποι στο θέατρο κατ’ ουσίαν τολμάνε να δώσουν σκυτάλη και η Λίλλυ το έχει αποδείξει πολλαπλά και έμπρακτα».

Ποια είναι η Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ; Σε αντίθεση με τη βιβλική ιστορία που παρουσιάζει τη Σαλώμη ως την εκδικήτρια της μάνας της, είναι μια παράφορα ερωτευμένη γυναίκα με τον προφήτη Ιωάννη (Ιωχανααν), ο οποίος αρνείται την αγάπη της παραδομένος στο Θεό του. Αυτός είναι και ο λόγος που ζητάει το κεφάλι του «επί πίνακι»: για να εκπληρώσει την υπόσχεση που του έδωσε στην πρώτη και τελευταία τους συνάντηση, ότι θα φιλήσει το στόμα του. Θα το φιλήσει το στόμα του ακόμα και αν χρειαστεί να του πάρει το κεφάλι για να το πετύχει. Γι’ αυτήν «το μυστήριο της αγάπης είναι πιο μεγάλο από το μυστήριο του θανάτου», και δε διστάζει να ζητήσει από τον Ηρώδη το κεφάλι του αγαπημένου της γνωρίζοντας ότι δε θα υπάρχει ζωή μετά ούτε γι’ αυτήν.

Η παράσταση αν και διατηρεί μια απροσδιόριστη συνθήκη στο χρόνο, παρ’ όλο την πολύ προσδιορισμένη χρονικά συνθήκη της ίδιας της ιστορίας, απαντά στη διαχρονικότητα του κειμένου και του θέματος, με στοιχεία από το μέλλον και μια ου-τοπική εγκατάσταση από τη Μικαέλα Λιακατά.

Αυτό που θα ήθελε να κρατήσει από το χαρακτήρα της Σαλώμης η Μυρτώ Γκόνη είναι η σαρωτική δύναμη της εφηβείας που τη χαρακτηρίζει, «αυτή την αφοβιά και την άνευ όρων παράδοση εαυτού. Αυτό βέβαια πολλές φορές προυποθετεί την αποδοχή της καταστροφικής και κυρίως της αυτοκαταστροφική της δύναμης. Όχι αυτό δεν θα το ήθελα, το αντιπαλεύω με όλα τα μέσα».

Η βιβλική ιστορία της Σαλώμης κυρήττει αυτό που κραύγαζε και ο προφήτης Ιωάννης ότι «από τη γυναίκα ήρθε το κακό στον κόσμο». Στη Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ συντελείται μια τελετή και μια ανθρωποθυσία στο βωμό του πιο σκοτεινού έρωτα και της πιο ανομολόγητης επιθυμίας. Η γυναίκα εδώ εξυψώνεται ως αντικείμενο του πόθου και κατακρεουργείται για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Η ανεξερεύνητη σκοτεινή μας φύση, όταν δεν ψηλαφείται και δεν πραγματώνεται αποκτά γιγαντιαίες διαστάσεις και μπορεί κυριολεκτικά να μας αφανίσει. Αυτή τη σημασία της «σκοτεινής πλευράς του φεγγαριού» θέλει να υπενθυμισεί ο Ουάιλντ με αυτό το έργο.

Οσο για τα μελλοντικά της σχέδια; Μετά το πέρας των παραστάσεων της «Σαλώμης» και της «Αγάπης άργησε μια μέρα», που θα παίζονται παράλληλα μέχρι το τέλος της θεατρικής σεζόν, η ηθοποιός προγραμματίζει ένα μεγάλο ταξίδι στη Ρωσία ή κάπου που θα μπορέσει να δει καινούρια πράγματα, αλλά και να ξεκουραστεί.

Πηγή : tospirto