Οσκαρ 2018 Τα ρεκόρ, οι εκπλήξεις, οι αδικίες κι οι υποψηφιότητες

Η 21η υποψηφιότητα της Μέριλ Στρηπ που σπάει το προσωπικό της ρεκόρ, το … σνομπάρισμα του The Post, κι όλα όσα θέλετε να μάθετε λίγο πριν την απονομή των βραβείων.
oskar-2018-ta-rekor-oi-ekplikseis-oi-adikies-ki-oi-upopsifiotites
04 Μαρ. 18 (08:49) | upd: 17 Μαρ. 18 (15:20)
Σχολίασέ το
SHARE THIS
7
SHARES

Το δικό της το ρεκόρ σπάει φέτος η Μέριλ Στρηπ κερδίζοντας την 21η της υποψηφιότητα για χρυσό αγαλματίδιο («The Post») στη φετινή επετειακή απονομή των 90ων ΄Οσκαρ που θα γίνει την Κυριακή 4 Μαρτίου στο Dolby Theater.

Δεν είναι το μόνο ρεκόρ των υποψηφιοτήτων της φετινής τελετής. Ως απόλυτο ιστορικό ρεκόρ χαρακτηρίζεται η περίπτωση της Ρέιτσελ Μόρισον που γίνεται η πρώτη γυναίκα διευθύντρια φωτογραφίας που προτείνεται ποτέ για Οσκαρ («Mudbound»).

O «συνθέτης των Οσκαρ» Tζον Γουίλιαμς είναι ο μόνος εν ζωή καλλιτέχνης που μπορεί να καυχηθεί ότι – με τη φετινή χρονιά και την εργασία του πάνω στο έπος Star Wars – έχει συγκεντρώσει 51 υποψηφιότητες. Με την ταινία μυστηρίου /θρίλερ «Get out», o Τζόρνταν Πιλ είναι ο 5ος αφροαμερικανός που βρίσκεται υποψήφιος για Οσκαρ στην κατηγορία σκηνοθεσίας. Η Ντι Ρις είναι η πρώτη αφοραμερικανή γυναίκα που βρίσκεται υποψήφια για Οσκαρ Σεναρίου («Mudbound»). Το «Τρέξε!» είναι η δεύτερη μόλις ταινία, στην Ιστορία της Ακαδημίας, που μπαίνει στην οσκαρική κούρσα για το μεγάλο βραβείο, όταν βγήκε στις αίθουσες Φεβρουάριο .
Οι ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες

Ως γνωστόν, το υδάτινο παραμύθι «The Shape of Water» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ηγείται της φετινής κούρσας για τα χρυσά αγαλματίδια των Όσκαρ με δεκατρείς υποψηφιότητες, όπως ανακοινώθηκε στην παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο «Samuel Goldwyn Theater» στο Μπέβερλι Χιλς της Καλιφόρνια.

H «Μορφή του Νερού» έχει κερδίσει συνολικά 13 οσκαρικές υποψηφιότητες (ανάμεσα στις οποίες και στις πεντάδες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Σεναρίου, Α’ Γυναικείου για τη Σάλι Χόκινς, Β’ Γυναικείου για την Οκτάβια Σπένσερ και Β’ Αντρικού για τον Ρίτσαρντ Τζένκινς)

Ακολουθεί η μέχρι στιγμής υποτιμημένη στα βραβεία) «Δουκέρνη» του Κρίστοφερ Νόλαν με 8 υποψηφιότητες (μεταξύ άλλων Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Μουσικής, Ηχητικού μοντάζ και Μιξάζ). Επτά υποψηφιότητες συγκεντρώνει ένα από τα μεγάλα φαβορί της βραδιάς, οι «Τρεις Πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα χάνοντας στην κατηγορία σκηνοθεσίας, αλλά διεκδικώντας βραβεία στις πεντάδες Καλύτερης Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μουσικής, Μοντάζ, Α’ Γυναικείου (για την επικρατέστερη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ) και με διπλή συμμετοχή στην κατηγορία Β’ Ανδρικού (και ο πιθανός νικητής Σαμ Ρόκγουελ, αλλά κι ο Γούντι Χάρελσον είναι παρόντες στην πεντάδα).

Εξι υποψηφιότητες συγκεντρώνουν τα «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας ΄Αντερσον (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ Ανδρικού για τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Β’ Γυναικείου για τη Λέσλι Μάνβιλ, Μουσικής για τον Τζόνι Γκρίνγουντ των Radiohead και Ενδυματολογίας) και «Η Πιο Σκοτεινή Ωρα» (με επικρατέστερη φυσικά αυτή του Γκάρι Ολντμαν στο Α’ Ανδρικό ρόλο).

Τo «Lady Bird» της Γκρέτα Γκέργουικ διεκδικεί Οσκαρ σε 5 κατηγορίες (αλλά σε αρκετά σημαντικές) ισοφαρίζοντας το «Blade Runner 2049» του Ντενί Βιλνέβ που δηλώνει την παρουσία του σε 5 πεντάδες επίσης (με σημαντικότερη συμμετοχή αυτή στη διεύθυνση φωτογραφίας για τον Ρότζερ Ντίκινς).

Τέλος, με 4 υποψηφιότητες κατεβαίνουν στην οσκαρική κούρσα τα «Να Με Φωνάζεις Με Το Ονομά Σου», «Mudbound» και «Star Wars:Οι τελευταίοι Jedi», ενώ με 3 τα «Εγώ, η Τάνια», «Baby Driver» και «Τρέξτε!». Το «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά» του Στίβεν Σπίλμπεργκ κατέληξε μόνο με δύο υποψηφιότητες – όσες, για να και τα «Πεντάμορφη και το Τέρας» και «Βικτώρια & Αμπντούλ» (!)
Οι εκπλήξεις:

Το «The Disaster Artist» στο διασκευασμένο σενάριο και το «Eρωτας Μετ’ Εμποδίων» (The Big Sick) στο πρωτότυπο σενάριο. Η αναγνώριση του Τζόρνταν Πιλ, του σκηνοθέτη του «Τρέξε!» που γίνεται ο πέμπτος μαύρος σκηνοθέτης στην ιστορία που προτείνεται για Οσκαρ Σκηνοθεσίας. Η απουσία του Μάρτιν ΜακΝτόνα από την κατηγορία της σκηνοθεσίας. Η επικράτηση του «Mudbound» της Nτι Ρις (αν και η ίδια δεν βρίσκεται στην πεντάδα σκηνοθεσίας). Το «Baby Driver», έστω στις τεχνικές κατηγορίες. Η ωραία εισβολή της Λέσλι Μάνβιλ στο Β’ Γυναικείο Ρόλο για την «Αόρατη Κλωστή» και η ισόποση απογοήτευση για την παράλειψη της Βίκι Κρίπς από την ίδια ταινία στο Α’ Γυναικείο Ρόλο.
Οι αδικίες

Η Ακαδημία γύρισε την πλάτη της στο «The Post» – μία στιβαρή, ναι παραδοσιακή, αμερικανική ταινία. Ειδικά αν κανείς σκεφτεί ότι πριν λίγα χρόνια, το «Spotlight» είχε κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, φέτος, το αντίστοιχο «Ολοι οι Ανθρωποι του Προέδρου», δείγμα πολιτικού αμερικανικού κινηματογράφου δεν καταφέρνει να περάσει ούτε στην κατηγορία σκηνοθεσίας.
Το #TimesUp χτύπημα στον Τζέιμς Φράνκο

Επίσης, τα περισσότερα κινηματογραφικά sites αναφέρουν την παράλειψη του Τζέιμς Φράνκο από την κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου, ως άμεσο #TimesUp χτύπημα. Οι κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης που στοχοποιούν τον πρωταγωνιστή του «The Disaster Artist» προέκυψαν την επόμενη μέρα των Χρυσών Σφαιρών (8 Ιανουαρίου). Πρόλαβαν να επηρεαστούν οι οσκαρικοί ψηφοφόροι μέσα σε τέσσερις ημέρες – η καταληκτική ημερομηνία για την ψήφο των Οσκαρ ήταν 12η Ιανουαρίου; Κι όμως, κυκλοφορεί κι αυτή η θεωρία.

Πηγη: oscar.com