Home Θέατρο Νέα πρόσωπα: Κορίνα – Άννα Γκουγκουλή και Ιφιγένεια Καραμήτρου

Νέα πρόσωπα: Κορίνα – Άννα Γκουγκουλή και Ιφιγένεια Καραμήτρου

0

«Πώς να γίνεις αμύγδαλο;» παράσταση – εικαστική εγκατάσταση

Γνωρίστηκαν στη Δραματική σχολή του Eθνικού από την οποία αποφοίτησαν το περσινό καλοκαίρι και στήνουν από κοινού την παράσταση – εικαστική εγκατάσταση «Πώς να γίνεις αμύγδαλο;» που είναι και η πρώτη τους επαγγελματική συνεργασία. Ο τίτλος του έργου είναι μια νύξη στην αλληγορία που προτείνεται από το κείμενο κατ’επέκταση στην αμυγδαλή του εγκεφάλου η οποία έχει σχήμα αμυγδάλου.

Αφορμή για την έμπνευσή τους στάθηκε μια σκηνική οδηγία της Σάρα Ρουλ στο «Παιχνίδι της Μελαγχολίας», η οποία προτείνει ένα σκηνικό με παράθυρα στάσιμα ή μετακινούμενα. «Τα δικά μας παράθυρα μάς χαρίστηκαν από τους κάδους της Αθήνας. Περπατώντας στους δρόμους τα συλλέγαμε σιγά σιγά. Αποφασίσαμε αυτά να αποτελέσουν το σκηνικό και τη μόνιμη εγκατάστασή μας» εξηγούν οι δύο καλλιτέχνιδες, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή και Ιφιγένεια Καραμήτρου.

Η ιστορία που κρύβεται πίσω από κάθε παράθυρο είναι μια ιστορία που δε γνώρισαν ποτέ. Αυτό που γνώρισαν και θέλησαν να καταγράψουν είναι η γωνιά που πετάχτηκε η εκάστοτε πόρτα ή παράθυρο.

To έργο βάζει στο μικροσκόπιο τη μελαγχολία και την απενοχοποίησή της στις μέρες μας. Προτείνει, δηλαδή, να σκεφτούμε μήπως η μελαγχολία είναι μια πιο ειλικρινής στάση του ανθρώπου απέναντι στη ίδια του τη φύση.
Πάνω σ’ αυτό η κάθε μία ξεχωριστά δίνει τη δική της ερμηνεία. «Είναι η στιγμή που ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με την πτώση και τη συνειδητοποίηση του ανεκπλήρωτου σε κάθε μορφή. Το βίωμα αυτό» επισημαίνει η Ιφιγένεια και η Κορίνα συμπληρώνει: «Σαν το σώμα σου να είναι ένα διαφανές γυάλινο δοχείο όπως η γυάλα του χρυσόψαρου. Να είναι γεμάτο νερό και το μόνο όργανο μέσα σου να είναι η καρδιά με τους παλμούς της. Κι όλο αυτό, εσύ δηλαδή, να επιπλέεις πάνω πάνω από ένα σώμα νερού το οποίο δεν σε αφήνει να βουλιάξεις».

Για το τελικό αποτέλεσμα της παράστασης λένε και οι δύο με μια φωνή: «Ανεξαρτήτως αποτελέσματος ήταν ίσως η ιδανικότερη συνθήκη, με την έννοια ότι δημιουργήθηκε ένα πλαίσιο όπου με την υποστήριξη, τη φροντίδα και την ενθάρρυνση της Ιόλης Ανδρεάδη που μας κάνει τη σκηνοθετική επιμέλεια, μας δόθηκε η ευκαιρία να ερευνήσουμε πως συμβαίνει και πως χτίζεται μια παράσταση δεδομένου το ότι από κοινού ασχοληθήκαμε με όλες της παραμέτρους της παράστασης». Όλα αυτά φυσικά μέσα από διαφωνίες οι οποίες στη συνέχεια ξεπεράστηκαν, γιατί η περιέργειά τους καθώς και η ανάγκη τους υπερτέρησαν.

Τέλος, αναφεορικά με το πώς βλέπουν το χώρο του θεάτρου στις μέρες μας, αίσθηση προκαλεί πως παρά το νεαρό της ηλικίας τους δεν ακροβατούν. Η Ιφιγένεια πιστεύει ότι οι δυσκολίες που έχει το επάγγελμα δεν πρέπει να στέκονται εμπόδιο και είναι υπέρ της προσπάθειας, ενώ η Κορίνα θεωρεί πως είναι ένας χώρος ζωηρός και ζωντανός σαν να ανακαλύπτεις αέρα μέσα στην ασφυξία. Ένα πλαίσιο στο οποίο μαθαίνεις την αξία της σιωπής, του παιχνιδιού και του μοιράσματος.

Η παράσταση – εικαστική εγκατάσταση «Πώς να γίνεις αμύγδαλο;» εμπνευσμένη από μια σκηνική οδηγία της Σάρα Ρουλ στο «Παιχνίδι της Μελαγχολίας» θα κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου στο Bios. Το σκηνικό της παράστασης παρουσιάζεται ως μόνιμη εικαστική εγκατάσταση στο χώρο.

Πηγή : tospirto