Απόσπασμα από την κριτική του περιοδικού “Variety” για την ταινία «Παρυφές»

PERIFERIC

«24 ώρες περνάνε πολύ γρήγορα για μια γυναίκα φυλακισμένη που το σκάει από την προσωρινή της άδεια, στην ταινία του BOGDAN GEORGE APETRI, «ΣΤΙΣ ΠΑΡΥΦΕΣ».  Δυνατή σε χαρακτήρες, η ταινία είναι ένα καλοφτιαγμένο δράμα που έχει να επιδείξει ένα ιδιαίτερα καλό, σκοτεινό φινάλε. Ο APETRI, ένας από τους συμπαραγωγούς της βραβευμένης ταινίας στο φεστιβάλ Σάντανς, «3 BACKYARADS», πραγματικά «σκίζει» όσον αφορά στο να δείξει το ισχυρό κίνητρο της αποφασισμένης κρατουμένης, και η ιστορία, που έχει προσαρμοστεί από ένα κείμενο που είχε γράψει μαζί με τον Christian Mungiu πριν μια δεκαετία, παραμένει πολύ ενδιαφέρουσα.

Η αφήγηση χωρίζεται σε 3 κεφάλαια, που ανοίγει με την Ματίλντα να βγαίνει από τη φυλακή για 24 ώρες για να πάει στην κηδεία της μητέρας της. Έξω από τη φυλακή έχει ραντεβού με έναν φορτηγατζή. Το σχέδιό της είναι να μαζέψει τα χρήματα που χρειάζονται για να τον πληρώσει να την πάει μέχρι το λιμάνι της Κοστάντζα, απ’ όπου θα το σκάσει απ’ τη χώρα. Η πρώτη στάση της είναι στο σπίτι του αδελφού της, Αντρέι, και της γυναίκας του, Λαβίνια, που δεν είναι καθόλου ενθουσιασμένοι που την βλέπουν.

Μέρος της επιτυχίας της ταινίας βρίσκεται στο ότι κατανοεί ότι δεν χρειάζεται να εξηγήσει κάθε λεπτομέρεια, αφήνοντας τη δύναμη του διαλόγου να αποκαλύπτει καθαρά τις σχέσεις, όταν κάποια συγκεκριμένα στοιχεία μένουν ανείπωτα.

Το ορισμένο χρονικό περιθώριο κρατά την ταινία σφιχτοδεμένη, αν και είναι οι μικρές αλληλο-δράσεις, αυτές που δεν προωθούν απαραίτητα την πλοκή, που μας δίνουν ακόμα μεγαλύτερη ευχαρίστηση.

Ο άσος διευθυντής φωτογραφίας, Marius Panduru, δημιουργεί θαυμαστά ελεγχόμενες εικόνες, σταθερά από τη θέση του παρατηρητή κι όμως ποτέ ουδέτερες.»

Πηγή:Εταιρεία Διανομής New Star